افغانهای مقیم روسیه و عید ترین عید ها
اتحادیه سراسری افعانهای مقیم فدراسیون روسیه اتحادیه سراسری افعانهای مقیم فدراسیون روسیه

 

جامعه مسلمان منجمله افغانهای مقیم شهر مسکو روز های بلند ماه مبارک رمضان را در شهر مسکو با ایمان و اراده والای اسلامی پشت سر گذاشته ، با اجرای ریاضت های الهی بر هوس های جسمانی و خواهشات نفسانی فایق آمده و با نصیب شدن طهارت و نزاهت دل و جان حلول عید فطر را خیر مقدم گفتند .

اتحادیه سراسری افعانهای مقیم فدراسیون روسیه نیز روز پنجشنبه مورخ 8 اگست 2013 که مصادف به نخستین روز عید سعید فطر بود از این روز مبارک و پر میمنت طی ضیافت مفصلی در رستورانت خراسان بزرگداشت بعمل آورد .

در این محفل که بیشتر از 150 نفر از شخصیت های اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی جامعه افغانی مقیم مسکو اشتراک ورزیده بودند محترم حاجی اختر محمد صافی رئیس اتحادیه سراسری افغانهای مقیم فدراسیون روسیه و رئیس اتحادیه بین المللی مهاجرین افغان حضور مهمانان را خیر مقدم گفته، ضمن تهنیت عید سعید فطر به آرزوی همبستگی و سعادت ملت با دیانت افغان استدعا نمودند تا همه ی افغانهای رنجدیده و فامیل های محترم شان بویژه در دیار غربت و مهاجرت با صحت، موفقیت و خوشبختی همیشگی قرین بوده صلح و آرامش پایدار در گوشه گوشه ی وطن جنگزده ما استقرار یابد.

افغانهای حاضر در محفل در یک فضای وطنی ، صمیمانه و عاری از تکلف همدیگر را در آغوش کشیده با شور و شادمانی این نوع محافل و گردهمایی ها را نیک و خجسته خواندند .

تعدادی از شخصیت های حاضر در محفل با خوانش اشعار و نثور زیبا عید فطر را به حاضرین محفل تبریک و تهنیت گفتند .

در جریان محفل که ساعت 6 عصر آغاز یافته و تا حوالی ساعت 10 شب دوام داشت نورالله نصیب آواز خوان مستعد و موفق افغان با ا جرای آهنگ های شاد وطنی و عیدانه محفل را گرمی و جوشش بیشتر بخشیده و بخش موسیقی با اجرای اتن ملی توسط جوانان افغان خاتمه یافت.

محفل با صرف غذای سنتی و لذیذ افغانی و اظهار قدر دانی و امتنان مدعوین از رهبری اتحادیه سراسری افغانها پایان یافت .






August 12th, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها